Efter regn kommer…

Solsken. Det kan ibland dröja men stämmer alltid. I lördags hade de varnats för åskskurar. Den prognosen stämde med en rejäl skur. Vad jag kan minnas har jagaldrig varit med om att det regnat så kraftfullt någon gång.

Det slog hårt i fönstren. Det blåste också kraftigt så det slog till och med in i fönstret under balkongen. Parasollen vällte. Men allt annat stod kvar. Jag har blommor som borde blåst iväg men det var bara parasollen som blåste iväg.

Parasollen la sig fint i blomman. Så varmt att regnet nästan torkade med en gång.

Lika fort som det kom så var solen tillbaka. Det blev ingen skillnad i temperaturen heller. Efter åska brukar luften bli lättare. Så blev det inte. Det var precis lika kvavt efteråt som innan åskan.

Igår var det soligt och skönt hela dagen. Utan åska och utan regn. Nu ska värmen hålla i sig hela veckan. Jag älskar värmen så det ser jag fram emot.

Ta hand om dig. Vi hörs imorgon. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *