Mc-hjälm är svårt

Det är inte bara jag som har svårt att hitta en hjälm för att åka motorcykel. Efter mängder av hjälmar så hittade jag en. Minstingen hittade en lite lättare än mig. Men det var inte lätt för honom heller.

Någon som det antagligen kommer bli svårast för är maken. Med klaustrofobi, hypokondri och ett avlångt huvud så lär det dröja innan vi är klara. LS2 ska vara bra för personer med avlång skalle. Ja, den gick på. Alla andra så har hakan stuckit utanför hakdelen.

Eftersom han är klaustrofobisk så måste den också vara öppningsbar. Det är plus om den går att åka med som om den vore en öppen hjälm som LS2:an på bilden. Där har hakdelen vridits över till nacken.

Öppningsbar LS2 som kan fungera som en öppen hjälm.

Eftersom han dör av allt så slits öronen av. Han stryps av hakremmen. Han kan inte andas när visiret är stängt. Sedan får han panik både när den ska av och på. Detta får han nog bara lära sig att hantera. För en hjälm ska vara tight.

Har du några tips på hjälm till en gubbe som dör av allt? Där hakan får plats och inte ger huvudvärk. För det var problemet med denna som faktiskt gick över hakan.

Ta hand om dig. Vi hörs imorgon. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *