I år är det inte mycket gullande i trädgården. Det är ett projekt som är avklarat med höstsilveraxen i nya tunnan. Jag har rengjort dammen. Jag borde svampbehandla persikan och nektarinen. Men det är inte gjort. Det jag har gjort är att jag plockat en del angripna blad.
I övrigt så har jag helt struntat i att göra något. Det är vattnat på altanen några gånger. Nu har det regnat så mycket så det har jag heller inte gjort.
Några som är väldigt glada över att jag inte har gullat är Nyckelpigorna. För de har haft gott om mat. Den ena äppelbusken är helt nerlusad med bladlöss.

Den andra har dock inga. Sedan är det lite på aprikosen också. Där såg jag också alla pigorna. Och jag är glad när Nyckelpigorna är glada. Myrorna är också glada men de äter ju bara lössens bajs inte hela lusen. Det gör pigorna.

Ta hand om dig. Vi hörs imorgon.
