Vår regntunna är ingen regntunna. Den är en gammal vattentank för storhushåll. Av den anledningen så finns inget lock. Många färdiga tunnor har lock för att skydda mot att löv och skräp ska åka ner i vattnet. Eller ännu värre att humlorna åker ner och drunknar.
Jag har nu hittat lösningen till att skydda tunnan från skräp och dödsfall. Ett myggnät med dragband. Den ligger över och dragbandet spänner fast den runt om. Kedjan som leder vattnet är ovanför. Det blev kanon.

Ta hand om dig. Vi hörs imorgon.
